lördag 25 februari 2012

Tur & Retur Ullared...

Igår blev en tur till Ullared med massor av skratt.
Med på turen hade vi bjudit in Dennis.
Nästan framme vid avfarten till Ullared fick denna påg AKUT magont och vi fick stanna till vid MC Donalds.
Vi hann ta en frukost meny och var klara med den innan han kom ut från toan med ordern:
-Fy Fan det var nära!
Efter detta stopp fortsatte färden och väl framme var det bara att knalla rakt in.
Dennis o gubben stack iväg med en vagn och jag och Sanna med en annan.
Det var en alldeles perfekt dag att åka, man kunde häja fritt bland klädställen och även komma till att prova.
Alldeles lagom med folk och nästan ingen kassakö när vi var klara.
Sanna fyndade en massa och jag hittade mitt "super" strykjärn som jag velat ha länge, nästan 300:- billigare.
Väl framme i kassa kön var herrn i hustet ändå tvungen att beklaga sig högt med att kärringen framför oss hade för mycket i sin vagn.
Ska han säga, vi stod där med två fulla vagnar och skulle dessutom krångla med att betala 3 gånger.....
Innan hemfärden hann jag med att leta reda på "Träbonnar" till Mona som hon ska expremintera med.
Hm...undrar vad för galen sak dessa ska bli?
Och efter ett stopp på en vägkrog och en Snitzel meny så bar det hemåt med två mätta, trötta och nöjda Kidz.
Dessa sov sedan gott nästan hela vägen hem och med varit sitt par fattigare föräldrar.
Men summerat så blev det en lyckad dag och säkert inte den sista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar